فرایند تحقیقات بازاریابی

فرایند تحقیقات بازاریابی

مرحله سوم)طراحی و تحقیق : همانطور که بیان گردید، در این مرحله به منظور آماده شدن برای جمع آوری اطلاعات باید تحقیق مطلوبی را طراحی کرد

مرحله سوم)طراحی و تحقیق : همانطور که بیان گردید، در این مرحله به منظور آماده شدن برای جمع آوری اطلاعات باید تحقیق مطلوبی را طراحی کرد.در این مرحله سه بخش مورد توجه قرار می گیرد: مشخص کردن نوع تحقیق،تعیین منابع کسب اطلاعات و طراحی و انتخاب نمونه.
1. مشخص کردن نوع تحقیق : نوع تحقیق به انتظار محقق از پژوهش خود بستگی دارد. وقتی که محقق موضوع تحقیق خود را مشخص می کند، می خواهد تصویر خوبی از موقعیت کار خود داشته باشد.بنابراین تحقیق بیشتر حالت اکتشافی و کیفی دارد.وقتی که هدف ها به طور دقیق مشخص شد، محقق باید برای جمع آوری اطلاعات از روش توصیفی یا علی و یا ترکیبی از هر دو استفاده کند. این دو روش بیشتر کمی هستند تا کیفی.

2.تعیین منابع کسب اطلاعات: پس از مشخص شدن نوع تحقیق، گام بعدی تعیین منابع کسب اطلاعات است. دو نوع داده در تحقیقات مورد استفاده قرار می گیرند. داده های ثانویه که قبلا جمع آوری شده و هدف از جمع آوری آنها اجرای پروژه های کنونی نبوده است و نیز داده های اولیه که به طور مستقیم در رابطه با موضوع و برای اولین بار برای یک پروژه خاص جمع آوری می شود.

3.طراحی و انتخاب نمونه: در این مرحله در ابتدا باید جامعه آماری و زمان و مکان تحقیق را شناسایی کرده و نمونه مناسبی را در این جامعه انتخاب کنیم. روش های نمونه گیری احتمالی و یا غیر احتمالی می باشند.
در ادامه به بررسی مراحل چهارم و پنجم فرایند تحقیقات بازاریابی می پردازیم.
شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین (ably.ir)

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس